Švedska postavlja mejnik z načrtovano izgradnjo prve komercialne električne avtoceste. Ta 21-kilometrski odsek, ki povezuje Hallsberg in Örebro, je del obsežnejšega načrta za elektrifikacijo 3000 km avtocest do leta 2045. Pionirska rešitev bo omogočila polnjenje električnih vozil med vožnjo, s čimer se obeta revolucija v zeleni mobilnosti.
Vodilna v prehodu na zeleno mobilnost, Švedska, namerava postaviti prvi komercialni odsek električne avtoceste na svetu. V potezi, ki utira pot za bodočo infrastrukturo, bo 21-kilometrski del avtoceste med mestoma Hallsberg in Örebro omogočal polnjenje električnih vozil na poti.
Koncept električnih avtocest ni nov; raziskovalni odseki so že postavljeni v Nemčiji in Franciji. Vendar pa je Švedska prva država, ki se zavzema za komercializacijo te tehnologije. Odločitev za gradnjo električne avtoceste sledi dogovoru med državami članicami Evropske unije, ki nameravajo do leta 2035 prepovedati prodajo novih avtomobilov na fosilna goriva.
Električna avtocesta bo delovala na principu indukcijskega polnjenja, podobno kot polnilniki za pametne telefone. Med vožnjo po avtocesti se bodo avtomobili avtomatično polnili, kar bo omogočilo daljše poti brez potrebe po postankih za polnjenje. Kljub temu pa še vedno ostajajo nekatera nerešena vprašanja, vključno s tem, kako se bo zaračunavalo polnjenje na takšen način.
Švedska si je zadala cilj, da do leta 2045 elektrificira dodatnih 3000 kilometrov avtocest. Poleg tega je država sklenila partnerstvo z Nemčijo in Francijo za izmenjavo izkušenj in spoznanj, pridobljenih iz raziskovalnih projektov. Ta prizadevanja kažejo na naraščajoč globalni trend proti zeleni mobilnosti in trajnostni infrastrukturi, ki bo v prihodnje verjetno postala norma.