Skoči na vsebino

Kupujete rabljeni avto? Preverite vse našteto!

Rabljen avtomobil je lahko cenejša pot do odličnega prevoznega sredstva, a previdnost je na mestu. Tukaj je seznam reči, ki jih je koristno preveriti pri nakupu rabljenega avta.

Rabljen avtomobil je lahko cenejša pot do odličnega prevoznega sredstva, a previdnost je na mestu. Tukaj je seznam reči, ki jih je koristno preveriti pri nakupu rabljenega avta.

Zadnja leta je nakup rabljenega avtomobila manj stresno početje. Večina jih ima dolgoletno jamstvo in če kupujemo relativno mlado rabljeno vozilo, je velika možnost, da je še v jamstvu. To nam nudi določeno varnost v primeru nepredvidenih okvar pa tudi zavedanje, da je prejšnji lastnik moral skrbeti za redno predpisano vzdrževanje, saj je to pogoj za ohranitev jamstva avtomobila.

Začnite z dokumenti

Odprite servisno knjigo ali pa zahtevajte izpis servisov iz elektronske servisne knjige, ki jo ima vse več znamk. Bodite pozorni na redne servise. Ti morajo biti vsi, načeloma se opravljajo enkrat letno ali po 15.000, 20.000 ali celo 30.000 kilometrih, kar pride prej. Manjkajoč servis je lahko težava in lahko pomeni, da zaradi tega avto ni več v jamstvu. Preverite tudi VIN številko avtomobila, lahko si pomagate tudi s spletno storitvijo, kot je avtolog.si, ker preverite kako je vozilo prešlo tehnične preglede, koliko kilometrov je imelo ob pregledih in podobno.

Kupite pri avtohiši

Če kupite rabljen avtomobil pri avtomobilskem trgovcu boste bolj varni. Bolje vas varuje zakonodaja, ti avtomobili so običajno vsaj osnovno pregledani in delujoči, pogosto dobite tudi krajše jamstvo prodajalca. Pa tudi nakup je lažji, ker je enostavno urediti financiranje. Nakup pri zasebniku je lahko sicer malenkost cenejši, a je več tveganja.

Kilometri so pomembni

V povprečju prevozimo 15.000 kilometrov na leto. Nekateri tudi manj, nekateri več. Pomembno predvsem je, da kilometri držijo, to preverite z analizo servisne knjige, kjer se vpišejo tudi kilometri pri vsakem servisu, kasneje pa tudi pri vsakem tehničnem pregledu. Pomembno je, da je avto redno servisiran in da servisov niso preskakovali. Tudi avtomobili z več kilometri so lahko dober nakup, če so bili vzdrževani, avto pa je vozil na daljše relacije, recimo po avtocesti. V takem primeru vozilo »manj trpi«, kot če se ves čas premika po mestnih ulicah od semaforja do semaforja.

Kakšen je motor?

Odprite pokrov in preverite stanje motorja. Je bleščeče spoliran? Ni nujno dober znak, saj lahko sveže čiščenje prekriva znake puščanja tekočin, predvsem olja. Redki ljudje redno čistijo motor, zato je povsem normalno pričakovati takšnega. Če niste izkušeni je dovolj, da preverite kakšne listke, če so še viseči in pogosto skrivajo podatke o servisih, kilometrih ipd. Motor zaženite. Ima normalen zvok ali kaj ropoče? Ali se sliši izpušna cev? Pojdite tudi na testno vožnjo in preizkusite mestno vožnjo, speljevanje, zaviranje. Bodite pozorni na to ali se avto drži smeri ali »plava« po cesti.

Gume

Naj bodo vse štiri enakih dimenzij, enak model istega proizvajalca. Če kupujete dražji avto, na njem pa so zlizane gume, potem bodite pozorni, saj očitno voznik ni bil pretirano skrben in je varčeval že pri varnosti. Obstaja možnost da je tudi sicer zlorabljal vozilo in zanj ni primerno skrbel. Gume naj ne bodo stare več kot 5 let. Če so zelo izrabljene to upoštevajte pri ceni.

Elektronika in gumbi, zasloni

Vse mora delovati. Zasloni ne smejo biti poškodovani, prikaz jasen, dotik zaslonov mora delovati. Preverite tudi vse gumbe na armaturi in sicer v avtu. Vsak ima funkcijo, za vsakega se najde namen, da je bil vgrajen. Ne pozabite na preverjanje motorčkov za premikanje oken, preverite tudi ogledala in njihovo premikanje. Potem gretje sedežev, delovanje klime, delovanje radia, tudi zvočnikov. Preverite vse žaromete, smernike, hupo, vse to so drage reči, sploh v zadnjem času, ko je vse v LED tehniki. Potem senzorji, parkirni, radarski tempomat, kamera ipd. So na zaslonu kakšna opozorila? Kaj pomenijo, zakaj so tam? Pri električnih avtomobilih pozorno preverite baterijo, njeno ohranjenost oziroma iztrošenost in tudi morebitne poškodbe varovalnega pokrova baterije. Nasploh vam priporočamo pregled pri mehaniku, ki bo odkril še kaj več.

Zunanjost avtomobila

Je morda poškodovan od toče, kaj pa stiki med karoserijskimi elementi? So enaki ali ne. Pa udrtine, rja, večji risi. Normalno je, da se avto obrabi, a je tudi normalno da se vidnejše poškodbe sanirajo. Ne pozabite, da je avto morda bil kupljen na lizing, kjer je obvezen polni kasko. Nekdo, ki ga ima, bo za avto skrbel.

Obiščite servis

Nič ni narobe, če avto pogleda še vaš serviser, v kolikor lahko to zagotovite in je vozilo možno pripeljati do servisa.