Kako pravilno kuhamo riž? Koliko riža na osebo? Koliko časa?

Kuhanje riža lahko predstavlja izziv, saj se lahko hitro zgodi, da je prekuhan ali pa je še trd. Pomembna dejavnika sta prava količina vode in čas kuhanja.

Kuhanje riža lahko predstavlja izziv, saj se lahko hitro zgodi, da je prekuhan ali pa je še trd. Pomembna dejavnika sta prava količina vode in čas kuhanja.

Riž kot glavna jed – predjed – priloga

Za riž v vlogi glavne jedi priporočamo 80 do 100 gramov riža na osebo. Če kuhamo za več članov družine, med njimi tudi otroke, uporabimo enako mero za vse. Če je riž priloga jedi, je merica manjša, približno 50 gramov na osebo, za predjed pa je priporočljivo uporabiti 60 do 70 gramov na osebo. Glede na sorto riža se čas kuhanja lahko razlikuje, zato je najbolje preveriti navodila na embalaži. Običajno je riž kuhan v približno 15 minutah, med kuhanjem pa ga lahko po potrebi občasno premešamo.

Kakšen riž za rižoto?

Za rižoto se najbolj priporoča uporaba okroglozrnatega riža, kot je na primer arborio, ki vpije arome in okuse jedi. Poleg arboria sta primerni tudi sorti Sant’ Andrea in “okroglozrnati” riž. Vsi našteti riži so primerni tako za rižote kot tudi za riževe narastke, solate, juhe in podobno.

Kuhanje riža lahko predstavlja izziv, saj se lahko hitro zgodi, da je prekuhan ali pa je še trd. Pomembna dejavnika sta prava količina vode in čas kuhanja.

Količina vode je pomembna

Pri kuhanju riža je pomembno razmerje med količino riža in vode, ki se lahko razlikuje glede na sorto riža. Običajno velja razmerje 1 del riža in 2-3 dela vode. Pred kuhanjem je priporočljivo riž temeljito oprati pod tekočo vodo, da odstranimo odvečen škrob in morebitne nečistoče.

Riž je cenovno ugodno živilo, zato varčevanje pri nakupu ni nujno smiselno. Priporočamo srednji cenovni razred, saj bo takšen riž okusen, tudi polomljenih zrn riža bo manj. Če pa se odločimo za dražji riž, je pomembno, da se vprašamo, ali je vreden tega denarja.

Riž nima glutena

Riž je ena izmed najbolj priljubljenih žit na svetu in je pogosto uporabljen v kulinariki. Na srečo za ljudi, ki so preobčutljivi na gluten, riž ne vsebuje glutena, kar pomeni, da ga lahko vključijo v svojo prehrano brez težav. Medtem ko so alergije na riž pri nas redke, so v azijskih deželah pogostejše. Kljub temu pa lahko uživanje riža predstavlja tudi nevarnost za izpostavljenost arzeniku, zato je priporočljivo izbirati vrste riža, ki vsebujejo manjše količine tega strupenega elementa.

Kuhanje riža lahko predstavlja izziv, saj se lahko hitro zgodi, da je prekuhan ali pa je še trd. Pomembna dejavnika sta prava količina vode in čas kuhanja.