Kuhanje za eno osebo – kako kuhati za enega – kakšne količine živil

Kuhanje za eno osebo ni težavno. Za eno osebo potrebujete določene količine hranilnih snovi, ki vam bodo zagotovile dovolj energije in zdravja. Torej, koliko živil potrebujete v obroku za eno osebo?

Pri izbiri živil se osredotočite na polnovredna živila, kot so zelenjava, sadje, beljakovine in ogljikovi hidrati. Najlažji način, da prilagodite količino hrane, je, da uporabite razmerje 2:1 za zelenjavo in beljakovine ter približno 1/2 skodelice ogljikovih hidratov na obrok. Na primer, lahko pripravite obrok z 100-150g zelenjave, 50-75g beljakovin in 1/2 skodelice ogljikovih hidratov.

Če kupujete vnaprej za več dni, bodite pozorni na rok trajanja in ustrezno shranjevanje hrane. Hrano hranite v hladilniku ali zamrzovalniku in vedno preverite navodila za shranjevanje živil.

Na koncu pa ne pozabite, da lahko solo kuhanje predstavlja tudi priložnost za eksperimentiranje z novimi okusi in jedmi, saj vam ni treba skrbeti za okuse in želje drugih. Torej, bodite kreativni in uživajte v svoji kulinarični avanturi!

Pogoste napake delamo pri odmerjanju količin živil oziroma jedi. Zato je tukaj seznam nekaterih bolj pogostih primerov. Vse količine so za eno osebo.

  • juha – predjed – 2,5 dl
  • juha – glavna jed – 5 dl
  • krompir ali zelenjava v juhi ali omaki – 150 g
  • krompir – priloga – 200 g
  • krompir – glavna jed – 250 g
  • meso za peko – 150 – 200 g
  • meso za burger – 200 g (za klasičen ameriški burger z debelejšim zrezkom)
  • meso za ragu ali rižoto – 150 g
  • mleto meso – za musako, lazanjo, omako za špagete ipd – 100 g
  • riba – predjed – 150 g ali en file šarenke, orade, brancina, lososa, tune…
  • riba kot glavna jed – 250 g
  • riž – priloga – 50 g
  • riž – predjed – 60 do 70 g
  • riž – glavna jed – 80 do 100 g
  • sveže sadje – 200 g
  • sveža zelenjava – priloga – 200 g
  • testenine – glavna jed – 100 do 130 g